Tak jako série fotek promítaná v dřevěné krabičce s otvory i místní dědictví může být představeno z různých perspektiv.

Podnikání obestírá řada mýtů, kterým se v metodě Promyšleného podnikání snažíme vyhnout.

Mýtus. č. 1.

Na čem vlastně závisí úspěch v podnikání? Je to perfektně promakaný produkt? Na příběhu Amazonu je ukázáno budování portfolia úspěšného podnikání.

Mýtus. č. 2.

Každý si myslíme, že jsme Elvis Presley podnikání a že se objeví nějaký ten Sam Philips, který už ten náš skvělý produkt dostane k zákazníkům. Metoda Promyšleného podnikání tento mýtus vyvrací.

Mýtus. č. 3.

Myslíme si, že inovovat můžeme jen produkt. Metoda Promyšleného podnikání tento mýtus vyvrací (jak inovovat i jiné části hodnototého řetězce vašeho podnikání se naučíte při zpracování the Buyer Utility Map v on-line kurzu).

Mýtus. č. 4.

Hlavně nikomu neukazovat produkt, dokud ho nebudu mít úplně hotový, jinak mi nápad ukradnou. Základem přístupu Promyšleného podnikání v této oblasti je "Vzdělanostní křivka", (jak ji vytvořit se dozvíte v on-line kurzu).

Mýtus. č. 5.

Promyšleném podnikání spíše zákazníka posloucháme, co ho trápí (provádíme tzv. Etnografický průzkum než Marketingové šetření) a podle toho vyvíjíme produkt/řešeni - přání, než abychom mysleli za zákazníka. A vysvětlujeme řadu dalších mýtů, jak se k zákazníkovi přistupuje.

Mýtus. č. 6.

Zde řešíme mýtus, že více se naučíme z tzv. "Success Stories" než z "Failure Stories". Úspěšní podnikatelé se od neúspěšných odlišují v tom, že ovládají "Fast and Intelligend Failure". A Promyšlené podnikání učí, že když je někde "Rudý oceán", je lepší raději do nej nevstupovat, než se obrnit vytrvalostí.

Vyhledávání

Přihlášení čtenáře

E-mail:
Heslo:

Radek Novotný
a DigitalStoryTelling

Radek Novotný Radek Novotný je podnikatel, konzultant, vědec a školitel. Již 10 let pomáhá obcím a neziskovým organizacím i soukromým osobám prezentovat místní dědictví formou digitálních příběhů a videí na multimediálních zařízeních.

Radek Novotný
novotny@digitalstorytelling.cz