Tak jako série fotek promítaná v dřevěné krabičce s otvory i místní dědictví může být představeno z různých perspektiv.

Stakeholderovský koncept – Vztah k Zákazníkovi


Conscious podnikání je o emotivním vztahu se zákazníkem.

Nákup je emocionálním zážitkem setkávání se s milými, vzdělanými lidmi - známými, se kterými mohu prodiskutovat informace okolnosti týkající se věci, kterou si přeji, kterou potřebuji. Tento emotivní vztah vytváří loajalitu, neuspokojuji jen své vlastní zájmy.

Vztah k zákazníkovi v restauraci poznáte tak, kolikrát vás číšnice během návštěvy otravuje, jestli si ještě něco nedáte, ale když požádáte o zaplacení, tak čekáte i deset minut.

Letos v lednu (2015) na Retail Summitu se mohutně diskutovalo o inovacích v komunikaci se zákazníkem.
Na výsledky Retail Summitu reagoval manažer komunikace, Macro&Carry ČR Ivan Tučník:
Více než tisícovka obchodníků zde hledala nové cesty. Podstatou (znovuobjevené) personalizace je osobní vztah obchodníka s jeho zákazníkem. I v minulosti si lidé chtěli s obchodníkem povídat, chtěli se poradit či podělit o své zkušenosti. Rovněž emoce k obchodu patřili vždycky. Zájem o původ potravin také není žádnou novinkou. Drobní farmáři a lokální výrobci tady byli i před sto lety. I proto velkou část čerstvého zboží bereme od výrobců z blízkého okolí jednotlivých prodejen. A například na vepřovém uvádíme jméno konkrétního farmáře.


Zdroj: Tučník, J.: Staré recepty přestávají fungovat. Skutečně? Marketing & Media, VII., 9.2. 2015. Názor str.12.

Jak k tomu přistupuje firma podnikající podle principu Conscious Business?

Nesnaží se vytvářet umělou či dočasnou poptávku, pouze se spojují s lidmi kolem jejich společných zájmů.

Tím, že zaměstnance práce baví, vidí v naplňování tohoto poslání smysl a protože zaměstnavatel usiluje o to, aby se zaměstnanci vzdělávali a rozuměli tomu, co dělají, více a rádi komunikují se zákazníky.

Protože zákazníci ví, že jsou jejich přání respektovány, jsou otevřenější. Tím firma dostává mnohem více relevantních informací o skutečných potřebách a přáních svých zákazníků.

Tento Conscious marketing je završen tím, že CC podnikání je z principu více kreativní. CC inovuje přemýšlením o neuspokojených potřebách a přáních svých zákazníků.

Vyhledávání

Přihlášení čtenáře

E-mail:
Heslo:
Registrace čtenáře

Radek Novotný
a DigitalStoryTelling

Radek Novotný Radek Novotný je podnikatel, konzultant, vědec a školitel. Již 10 let pomáhá obcím a neziskovým organizacím i soukromým osobám prezentovat místní dědictví formou digitálních příběhů a videí na multimediálních zařízeních.

Radek Novotný
novotny@digitalstorytelling.cz