Už jste si rozmysleli zda je váš produkt či služba pro zákazníka nástrojem na přiblížení se k touženému stavu nebo je nástrojem na vyřešení jeho problému. V mnoha případech to může být oboje. Závisí to na vás, jak daný FRAME nastavíte. A nyní musíte vyřešit jakou formou předat váš pohled FRAME investorovi, ci hodnotitelovi. Aby poskytnutá informace měla zamýšlený efekt , musíte mít vždy na paměti základní pravidlo průniku 3 parametrů: - zaujmout - udržet pozornost - přesvědčit jaká forma je pro tyto účely nejefektivnější? Již po několik tisíciletí od dob Homera na lidi v této oblasti funguje PŘÍBĚH Když jsem předminulý týden stál v Praze na Černém Mostě na nástupišti, přišel za mnou bezdomovec. Zapáchal, ale nebyl opilý. Spustil na mě svoji historku: Že je z Moravy a prý se vrací z lékařského zákroku z Liberce. Ukazujíc mi umélý vývod. Že po něm chtěli i regulační poplatek a že nemá peníze na cestu domů. Abych mu veřil, ukazoval mi jízdenku od Student Agency z Liberce do Prahy. Byla to sice omletá historka, kterou vypráví všichni žebráci, už jsem si představil, jak si objednává u Student Agency jízdenku dopředu. Nicméně nebyl opilý a chtél jsem ho ocenit za výkon a umélecký dojem, tak jsem mu dal padesátikorunu. Patrně ji hned prohrál v automatech, ale jeho příběh jsem chtěl ocenit. Asi jako ve starověkkém Řecku vládcové oceňovali vypravěče chrabrých příběhů o hrdinech z Tróje přizváním k ohni a ke stolu. Jiz jsem se zmínil o tom, ze je snad i v naší genetické výbavě zakódována schopnost poslouchat příběhy, brát si z nich poučení. V kazdem případě na nas uz od kolébky příběhy fungují. Prožíváme zapletku fandíme hrdinovi a napnutě posloucháme, jak to dopadne, Když si to přeložíme do naší problematiky, interpretace informace ve formě příběhu umožňuje : - tématem příběhu posluchače zaujmout (nadchnout) natolik, aby naši myšlenku šířili dál obr: kruh Z - cíleně zvolenou tématickou linkou dopředu vyvracet potenciální protiargumenty a tudíž posluchače přesvědčit obr. Kruh P - za pomoci zápletky a děje zvýšit nebo udržet posluchačovu pozornost obr. Kruh U Součástí zakázky při budování interaktivní trasy v soukromém lihovaru v Poněšicích byl požadavek, najít způsob, jak zajímavým způsobem vysvětlit potenciálním zákazníkům, kteří přivážejí své pěstitelské přebytky ke zkvašení a k následnému vypálení, v jakém stavu a kvalitě musí ovoce být, aby dostali očekávané množství kvalitního destilátu. K tomuto účelu jsme zvolili formu krátkých digitálních příběhů a dialogu na posterech, které si návštěvníci při čekání prohlíželi. Stejným způsobem jsme dělali osvětu mezi návštěvníky o tom, jak se má destilát skladovat a jak konzumovat, aby ze sebe vydal to nejlepší. Způsobu, jak přes příběhy a zážitky vychovávat náročného zákazníka se říká "Zákaznická zážitková turistika." Celá prezentace používaná pro pitching se skládá z několika různých částí: Z hlediska struktury pitchingu lze příběh použít - při prezentaci okamžiku, kdy nás myšlenka napadla, jak jste objevili díru na trhu, případně v čem je vaše konkurenční výhoda Obr. Pitch struktura - Big Idea - při popisování procesu od myšlenky až po dnešek, kdy jste již vlastními zdroji a schopnostmi dosáhli maxima a proto hledáme finanční I jinou pomoc zvenčí od investorů. Co vše jste museli překonat a zvládnout. Obr. Pitch struktura - Change nicméně se dá použít I např. (pokud chcete dopředu vyvrátit některé pochybnosti) při prezentaci týmu (kde jste cítili slabinu a jak najmutím konkrétního člověka jste tuto mezeru zacelili) Obr. Pitch struktura - Team - zároveň můžete jednotlivé fáze doplnit tzv. “pikoškami z trhu” (market intrigue) příběhy, jejichž cílem je vyvolat v posluchačích AHA, či WOW efekt, kterým je přesvědčíte, že o trhu víte víc, než běžné okolí