Dobrý den, dnes si vysvětlíme jakou zvolit perspektivu, úhel pohledi, či FRAME našeho podnikatelského záměru, či inovace, abychom byly se svým řešením problému přesvědčiví. Zároveň si uvedeme několik příkladů, jak odrazit, či vyvrátit konkurenční FRAMY. Vzpomínáte si na psa, který si myslí, že jeho pán musí být Bůh, když mu dokáže zajistit obživu a pohodlí a na kočku, která si naopak myslí, že Bůh musí být ze stejného důvodu ona? Perspektiva, se kterou se díváme na určitou situaci, se člověk od člověka může lišit. Zatímco my můžeme vidět ohromnou díru na trhu, někdo jiný to může ze svého hlediska oprávněně považovat za momentální nerovnováhu, která se co nevidět zacelí. Zatímco my si myslíme, že vlastníme tajnou zbraň, díky které uspějeme před konkurencí, oponent se nám může vysmát, že to už viděl před 5ti lety na výstavě a že to zapadlo. Zkrátka „Definujeme úhel pohledu (budujeme FRAME), abychom pojmenovali situaci, ve které jsme se našli. Za pomoci FRAMU identifikujeme a interpretujeme specifické aspekty, které my považujeme pro úspěch za klíčové, protože tak chápeme danou situaci. Z této perspektivy (FRAMU) sdělujeme a interpretujeme náš záměr, či inovaci druhým.“ Cílem přípravy prezentace a pitchingu podnikatelského záměru je najít takový úhel pohledu, FRAME či perspektivu, který jeví problém na trhu tak, že naše řešení se jeví jako nejlepší. Např. na konci minulého století a na začátku našeho století se v oblasti mobilních telefonů razantně uplatňoval trend miniaturizace. Každý nový model musel být menší, aby byl tzv. „in“. To byla oprávněná perspektiva, či FRAME, podle které investoři i zákazníci posuzovali potenciální úspěšnost nového modelu. Potom přišli čeští podnikatelé a podívali se na vývoj mobilů z jiného úhlu pohledu, z pohledu stále početnější zákaznické skupiny – důchodci. Pro ně byl trend stále menších a menších mobilů noční můrou. Nejenže nepotřebovali nosit mobil v kapse riflí, ale hlavně na menší a menší tlačítka a displej neviděli. Proto FRAME nabídnout důchodcům mobil s velkými tlačítky a displejem vystihl velmi úspěšnou díru na trhu.