"Na počátku bylo Slovo" Interpretací této věty z Bible je mnoho, pro nás je zajímavé jakou důležitost lidé od pradávna slovu dávali. Slovo sloužilo k označení k určení něčeho určitého. Slovo mělo odlišit označovaný objekt od jiných. V psané formě se slova vytvářela jako fonetický odraz mluveného slova. Lidé kteří prodělají mozkovou příhodu, která jim poškodí pravou cast těla včetně pravé hemisféry ztratí v ruzne intenzitě podle rozsahu poškození schopnost rozumět slovům. Jak v psané, tak v mluvené podobě. Neuromarketing zkoumá jak lidský mozek vnímá a ukládá si reklamní sdělení v různých podobách. - ve formě psaného slova - mluveného slova a obrazu. Při volbě tohoto nástroje si budete muset zvážit, kdo je příjemcem vašeho sdělení. Kdo má vetsi zájem na tom, aby čtenář informaci získal. Zda vy, kteří chcete na základě tohot sdělení v ctenarovi vyvolat nějakou reakci. Nebo ma čtenář zájem urcitou informaci získat. Podle toho musite zvolit formu sdělení. Zpět ke psanému slovu. Výhodou této formy je jasnost sdělení. Psané slovo se používá pro předávání pokynů Pro vyjadřování jasného stanoviska Pro poskytnutí jednoznačné informace datum (deadline) pro podání žádosti je 31. ledna 2014 Odjezd vlaku je 14:31 Psané informace se používají i pro sdělení vaší hlavní myšlenky, která by neměla zapadnout, vrýt se do paměti V našem případě by nemelo jít o vyprázdněné heslo, ale o sdělení hlavní myšlenky (Big Idea), či další vaše prohlášení které posluchače osloví. Jejíž obsah si zapamatují. Ale o tom si povíme později. Z hlediska srozumitelnosti, síly účinku můžeme použít různé termíny, formulace i větná spojení. Když chceme, aby vyznění působilo dynamicky, rozhodně, je nutné pouzivat slovesa v aktivním tvaru. “Představte si, že máte na ruce mělkou řeznou ránu. Ochranná vrstva kůže byla prolomena a skrz ni vám do těla vnikají choroboplodné zárodky. Co je nejdůležitější, co musíte hned udělat?” Rozhodně se musíte vyhnout tzv. z podstatnělým slovesům, které text "znesrozumitelňuji". Rozhodnutí o zahájení procesu odvolání k zajištění osvobození. Na druhou stranu existují texty, které naopak vyžadují terminologickou správnost, odosobnění, které by mohlo v opacnem případě vyvolat pocit osobní zaujatosti a tendenčnosti. Jde zejména o odborné vědecké články, kde naopak "ich forma" či zapojování čtenáře do děje působí nepatřičně. "Měřením byla stanovena průměrná hmotnost vzorků." "Psané slovo používáme v prezentaci k vyzdvižení hlavních argumentů, čísel aby je posluchači mohli analyticky posoudit. Vyvolání cílené reakce závisí na vhodně zvolených slovech a způsob psaného sdělení vybíráme podle způsobu myšlení posluchače." Co se týče mluveného slova. Když zatím odložíme gesto, a vizuální interpretaci, tak mluvené slovo je jedna z nejstarších forem komunikace. Z hlediska srozumitelnosti a emociálnosti právě mluvené slovo optimálně kombinuje oba tyto aspekty. Podle vědců studujících historii pravěkých lidí, byla schopnost vyprávět příběhy pro přežití našich předků stejně důležitá, jako schopnost rychle utíkat, házet oštěpem přesně na cíl. Osoba, která dokázala barvitě vyprávět příběh o tom, jak uniknout šavlozubému tygrovi, mohla vzbudit pozornost a naučit efektivní postup tak, že si ho ostatní zapamatovali. Co určuje náš způsob vyjadřování? Odborníci, kteří se zabývají kognitivními funkcemi mozku tvrdí, že konečná neurologická struktura se člověku vytváření a budují cca kolem 20 roku věku, tedy můžeme číci, že na vysoké škole, takže můžeme říci, že jak se budeme vyjadřovat a jak myslet, analyzovat problém závisí hodně na typu vysoké školy, která nás tímto formuje. Když jsem kdysi pracoval ve větším týmu, pociťoval jsem rozdíl ve způsobu myšlení a argumentace u člověka, který měl vystudovanou přírodovědu, humanistický, či filosofický obor, zda to byl právník nebo inženýr. Později jsem si zvykl se hned na začátku jednání zeptat, jaký typ školy daný spolupracovník vystudoval, abychom předešli zbytečným nedorozuměním. Shrnutí Slovním vyjádřením lze poměrně efektivně přenášet logické, racionální argumenty pro přesvědčení potenciálních obchodních partnerů a v případě kombinace s ústní formou, lze současně přenášet i emotivní složku sdělení, která pomůže posluchače jak zaujmout, tak i přesvědčit. Vyžaduje však od autora schopnosti, kterými ne každý budoucí podnikatel, či inovátor oplývá.